وبلاگ

اهمیت روش کف سازی پارکینگ

امروزه جمعیت در شهرهای بزرگ بسیار افزایش پیدا کرده که این موضوع سبب نیاز به ساخت ساختمان‌های بزرگ، برج‌ها، هتل‌ها و… شده است. این ساختمان‌ها جمعیت بسیاری را به خود جذب می‌کند و این جمعیت نیاز به فضایی برای پارک کردن خودروی خود دارند. این خودروها نمی‌توانند در خیابان‌ها یا در مقابل بیمارستان‌ها که از مناطق بسیار پر رفت و آمد به شمار می‌آیند بایستند. از همین رو وجود پارکینگ‌های بزرگ در این ساختمان‌ها ضرورت می‌یابد.

این پارکینگ‌ها باید به خوبی کف سازی شده باشند؛ در غیر این صورت کف پارکینگ به سرعت آسیب می‌بیند و به طور مداوم به تعمیر نیاز خواهد داشت؛ بنابراین کف سازی پارکینگ اهمیت بسیاری دارد.

کف سازی پارکینگ چیست؟

یکی از مسائل مهم در زمینه ساختمان سازی، کف سازی است. همان‌طور که می‌دانید، پس از اینکه یک دیوار ساخته می‌شود، بر روی آن لایه‌ای نازک به منظور تسطیح قرار می‌گیرد. این فرایند برای کف و سقف هم انجام می‌شود. به فرایند ایجاد یک لایه تسطیح کننده بر روی کف پارکینگ، کف سازی می‌گویند. با اجرای این کار دوام کف بالا می‌رود و زیبایی آن بیشتر می‌شود.

در پروژه‌های ساختمان سازی، یکی از مقوله‌هایی که جلب توجه می‌کند، کف سازی پارکینگ است. کف پارکینگ برای همگان قابل رویت است و در صورتی که به خوبی صورت نگیرد، مجریان پروژه اعتبار خود را از دست می‌دهند. از طرفی اگر کف پارکینگ خسارت ببیند و برای رفت و آمد خودروها مناسب نباشد، ساختمان کارایی خود را از دست می‌دهد. این موضوع موجب وارد آمدن خسارات مالی بیشتر به مالکان سازه می‌شود. نحوه کف سازی پارکینگ شامل سه روش کلی می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

انواع روش زیر سازی پارکینگ چیست؟

کف سازی پارکینگ به چند روش مختلف صورت می‌پذیرد که می‌توان آن‌ها را در سه گروه کلی طبقه بندی کرد. هر یک از این دسته‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که تنها به خود آن‌ها اختصاص دارد. در ادامه این دسته‌ها معرفی و به تفصیل توضیح داده خواهند شد.

نحوه کف سازی پارکینگ با بتن سخت

همانطور که می‌دانید انواع بتن شامل موارد مختلفی است، اگر پارکینگی امکان بتن ریزی دارد، کف سازی آن با استفاده از این روش می‌تواند صورت بگیرد؛ اما اگر این امکان وجود ندارد، نباید از روش بتن سخت استفاده کرد. دلیل آن هم این است که برای اجرای این روش می‌بایست ابزارهای مخصوص ساختمانی و عمرانی مورد استفاده قرار گیرند و بتن سخت بر روی بتن تازه پودر شده ریخته شود. با استفاده از این ابزارها در هر روز حداقل ۵۰۰ متر مربع کف سازی انجام می‌شود؛ بدین صورت عملیات کف سازی بزرگ‌ترین پارکینگ‌ها را می‌توان در مدت زمان کوتاهی به پایان رساند.

در حین انجام این پروژه، تمام علائم لازم جهت هدایت خودروها در پارکینگ از جمله هشدار، خط کشی‌ها، علائم راهنما و… بر روی بتن پیاده می‌شود.

بدین صورت پس از پایان پروژه نیازی به نصب تابلو، شماره‌گذاری، خط کشی و… نخواهد بود. از دیگر مزایا بتن سخت می‌توان به یک دست کردن کف پارکینگ اشاره کرد.

علاوه بر این با استفاده از این روش که از پیشرفته‌ترین متدها است، کف پارکینگ بسیار محکم و تحمل فشارش بالا خواهد بود و در برابر سایش مقاومت خوبی از خود نشان خواهد داد.

 

 

به نقل از سایت :https://abzarino.com

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *